Jestes w: Home > Medycyna > UWAGA – GRYPA! CZ. II

UWAGA – GRYPA! CZ. II

Przy bólach gardła płuczemy je wodą z solą, i jeśli mamy, propolisem. Na 1 szklankę wody wsypujemy 1 łyżkę soli plus 2 kropelki 10 proc. propolisu. Katar natomiast łagodzi sok z cebuli i czosnku. Po wyciśnięciu nasączamy nim tamponiki z waty i wkładamy do nosa, niezbyt głęboko, by można je było łatwo usunąć. Od czasu do czasu tamponiki zmieniamy. Można też wkładać (do nosa także) zmięty liść geranium. Dobrze jest stosować leki homeopatyczne: Apis Cpl, 3 x dziennie po 25 kropli, Eucaliptus Cpl 3 x po 25 kropli na wodzie. W wypadku kataru smarować nos Eucaliptusem, kaszlu – Cetraria Islándica Cpl 3 razy dziennie po 25 kropli. Dobrze jest także smarować plecy, piersi i stopy spirytusem Apiscum Bryoniae.

W czasie grypy pacjent powinien dużo pić, by uzupełnić utratę wody w organizmie spowodowaną poceniem się. Mogą to być domowe lemoniady z cytryny z dodatkiem miodu albo sokami owocowymi lub warzywnymi. Doskonałe są herbatki z czarnego bzu, lipy, mięty, głogu i rumianku bądź z Pyrosanu z malinowym sokiem.

Osoby gorączkujące powinny wystrzegać się potraw tłustych i ciężkostrawnych. Polecane są natomiast gotowane mięsa i drób, oczywiście w niewielkich ilościach, jaja w szklance czy na miękko, twarożek z różnymi dodatkami, galaretki owocowe, kisiele, budynie, mleko, jogurt i kefir. Trzeba koniecznie jeść więcej warzyw, nie tylko zresztą w tym okresie. Mają one bowiem ogromny wpływ na nasze zdrowie, uodparniają nasz organizm i pobudzają zachodzące w nim procesy. Zachęcam do spożywania surówek z kapusty kwaszonej, natki pietruszki, marchwi, selerów, porów, sałaty, dyni, a także czosnku i cebuli. Również w czasie grypy starajmy się spożywać więcej ciemnego pieczywa, mniej ciast i słodyczy. Nie bójmy się przypraw. Bazylia, kminek, majeranek, rozmaryn, estragón, pieprz ziołowy, gorczyca nie tylko podnoszą smak wielu potraw, ale poprawiają przemianę materii i proces trawienia.

W okresie epidemii grypy trzeba koniecznie unikać liczniejszych zgromadzeń, nie przegrzewać się, przebywać jak najwięcej na świeżym powietrzu, wietrzyć często mieszkanie. A poza tym unikać alkoholu i wystrzegać się palenia papierosów, które podrażniają drogi oddechowe i osłabiają ogólną kondycję organizmu.

Comments are closed.