Jestes w: Home > Medycyna > Medytacja – opis

Medytacja – opis

Oto medytacja: oddycham nosem, bez wysiłku, równo i spokojnie odprężam mięśnie całego ciała: głowy, szyi, karku i kręgosłupa, obydwu rąk i obydwu nóg w całym ciele, od góry do dołu, zaczynam czuć ciężar jestem ciężki jak z ołowiu teraz ogarnia mnie ciepło czuję je w stopach w kolanach w całych nogach ciepło ogarnia mój brzuch, klatkę piersiową pojawia się w dłoniach w całych rękach w karku w głowie tylko czoło pozostaje lekko chłodne oddycham równo, spokojnie, bez wysiłku wdech i wydech – wyciszenie i odprężenie wdech i wydech – wyciszenie i odprężenie wdech i wydech – wyciszenie i odrętwienie teraz wprowadzam ciało w naturalną wibrację wdech i półwydech

I to jest cała medytacja w jej uproszczonym wydaniu, którą ja również stosuję. Bez względu, co czujemy w trakcie medytowania, czy jest to gonitwa myślowa, czy też mamy ochotę wyskoczyć ze skóry lub po prostu wstać i gdziś iść – nie wolno nam tego zrobić! Musimy określony czas przeznaczony na medytację wytrzymać w danej pozycji. Nie należy też przejmować się brakiem wewnętrznej dyscypliny. To przyjdzie z czasem.

Najlepiej medytować po przebudzeniu się i przed je-dzeniem, a następnie przed snem. Nie kontrolowany przepływ myśli i uczuć jest prawidłowością. Jiddu Krishnamurti (1895 – 1986), zwany Nauczycielem Świata, tak pisze w książce „Wolność od znanego” „Medytować to być świadomym każdej myśli i każdego uczucia, nie mówić nigdy, że są słuszne lub niesłuszne, lecz tylko obserwować je i posuwać się z nimi. W toku tej obserwacji zaczynacie rozumieć cały ruch myśli i uczuć, bowiem medytacja nie jest ucieczką od świata, oddzieleniem się od niego izolacją. Oznacza ona zrozumienie świata i jego praw”.

Comments are closed.