Jestes w: Home > Medycyna > Magnez

Magnez

Magnezu brakuje nie tylko w naszym organiźmie, ale też coraz mniej znajduje się go w glebie, bo jest stamtąd wypłukiwany przez kwaśne deszcze i inne toksyny zatruwające naturalne środowisko. Tym samym żywność pochodzenia roślinnego jest uboga w magnez. Badania wykazały, że aż 40 procent gleb w Polsce ma niską zawartość magnezu, a 34 procent zaledwie średnią. Mleko powinno zawierać ok. 120 mg tego pierwiastka, a posiada ok. 40 mg. Liczby te są alarmujące!

Podstawowym produktem, który spożywamy obok mleka, jest chleb. I tu kolejny dylemat: zajadamy się pieczywem białym, polujemy rano na bułeczki i chałki, a wciąż na swoje nieszczęście pogardliwie traktujemy pieczywo ciemne i chleb razowy, który zawiera dużo magnezu. Zapewne ta niechęć wywodzi się z czasów, kiedy czarny chleb kojarzył się z biedą, ale to już należy do przeszłości. Teraz dla nas ciemne pieczywo jest przede wszystkim naturalnym lekarstwem i najwyższy czas uzmysłowić to sobie!

W tej sytuacji rodzi się pytanie – skąd brać magnez, skoro tak mało jest go w żywności, a potrzebujemy go dziennie przeciętnie od 300 do 400 mg, a dla kobiet w ciąży i karmiących nawet 45Ó mg. Oto wykaz produktów w których należy szukać magnezu (podaję ten wykaz za książką J. Aleksandrowicza i I. Gumowskiej „Kuchnia i medycyna”.

Dodaj Komentarz

You must be logged in to post a comment.