Jestes w: Home > Medycyna > Co jeść by nie zabrakło wapnia w organizmie?

Co jeść by nie zabrakło wapnia w organizmie?

W Europie Zachodniej i USA od lat produkuje się różnego rodzaju tabletki magnezowe, a dla dzieci nawet cukierki z magnezem. W Polsce dzięki staraniom i konsekwentnej postawie wielkiego humanisty i lekarza profesora Juliana Aleksandrowicza, prezesa Polskiego Towarzystwa Magnezjologicznego wprowadzono na rynek w 1986 roku preparat magnezowo-wapniowy DOLOMIT. Później wybuchła afera z dolomitem. Niesłusznie, a może nawet złośliwie „oskarżono” preparat o zawartość związków rakotwórczych. Okazało się to bzdurą, a siedem placówek naukowych badających dolomit jednoznacznie stwierdziło, że swoją jakością przewyższa on podobne specyfiki zachodnie, a ponadto jest dobrze przyswajalny przez organizm.

Dolomit to nie tylko magnez, ale także niezwykle potrzebny nam wapń, który służy regeneracji substancji kostnych, zębów, paznokci, pracy mięśni, krzepnięciu krwi, obniża poziom cholesterolu i reguluje wiele innych funkcji. Szczególnie zalecany kobietom w ciąży. Przeciętnie każdy z nas potrzebuje dziennie od 0,8 do 1,2 g wapnia. Co więc jadać, aby wapnia nam nie zabrakło? Za cytowaną już wcześniej książką „Kuchnia i medycyna” podaję wykaz produk

Skoro mówimy o wapniu, to trzeba koniecznie wiedzieć, że nawet dostarczanie organizmowi produktów bogatych w ten makroelement nie zawsze gwarantuje jego pełną przyswajalność i może być tak, że znaczna część wapnia będzie wydalana z moczem i kałem z powodu niedrożności pewnych kanałów. Można temu zapobiec poprzez wykony-

wanie masażu akupresurowego stóp (o którym piszę szerzej w rozdziale o akupresurze) w miejscu, gdzie, znajduje się receptor przy tarczycy (punkt 13 na tablicy). Po takim kilkudniowym masażu przyswajalność wapnia wydatnie wzrasta, co można wykazać laboratoryjnie.

Comments are closed.