Jestes w: Home > Medycyna > BĄDŹ ZDRÓW DO PÓŹNEJ STAROŚCI!

BĄDŹ ZDRÓW DO PÓŹNEJ STAROŚCI!

Zdrowie łatwiej osiągnąć tym ludziom, którzy są z natury genetycznie mocni, którzy mają zdrowy przewód pokarmowy, którzy systematycznie uprawiali sporty i mieli mniej trosk w życiu. Ale jak mają uzyskać zdrowie ci genetycznie słabsi, którzy mają czasem wiele dolegliwości? Swoje uwagi, dla jasności obrazu, ujmę w punktach.

– Bardzo ważne jest uporządkowanie uzębienia i dbanie o usprawnienie żucia, co umożliwi korzystanie z pokarmów surowych aż do późnego wieku.

– Trzeba uczyć się prawidłowego oddychania – tego poprzez ruch przepony. Zawsze zaczynamy jednak od usprawnienia drożności nosa i wyleczenia przewlekłych stanów zapalnych zatok bocznych nosa, krtani, trąbek słuchowych. Na przykład ssanie oleju słonecznikowego – 1 łyżka 2 razy dziennie po 20 minut – ułatwi wyleczenie nosogardzieli, poprawi śluzówkę dziąseł, a nawet może leczyć paradentozę.

Wspomniane już prawidłowe oddychanie powiększa pojemność oddechową płuc, a więc utlenianie w płucach krwi, która jest przesyłana przez pośrednictwo wątroby z przewodu pokarmowego wraz z przyswojonym już pokarmem. Oddychanie wraz z ruchem przepony powiększa w klatce piersiowej miejsce dla serca, a więc zmniejsza dolegliwości wieńcowe.

– Poza głębokimi oddechami wraz z ruchem przepony, znacznie poprawi naszą sprawność np. kilka przysiadów i skłonów do przodu, do tyłu i na boki (jeśli mamy sprawne kolana i kręgosłup). Dobra jest gimnastyka wibracyjna, np. około 50-krotne unoszenie się na palcach i bezwładne opuszczanie na pięty przy wyprostowanym kręgosłupie. Ćwiczenie to wykonywane 2 razy dziennie pomaga zachować sprawny umysł, kręgosłup i nogi bez żylaków.

– Jako lekarz z wieloletnią praktyką dużą uwagę każę przywiązywać do regularnego codziennego wypróżniania. W przypadku kłopotów mogą nam pomóc 4 łyżki otrąb pszennych + 2 łyżeczki siemienia lnianego + 2 łyżki płatków owsianych, lub kukurydzianych zalanych wrzącym mlekiem lub wodą + natka pietruszki + odrobina mielonego kminku z majerankiem.

Comments are closed.