Jestes w: Home > Medycyna > BĄDŹ ZDRÓW DO PÓŹNEJ STAROŚCI! CZ. II

BĄDŹ ZDRÓW DO PÓŹNEJ STAROŚCI! CZ. II

Czasem trzeba dodatkowo pić rano, po przebudzeniu, szklankę zimnej wody z miodem i octem jabłkowym + 2 tabletki „Bol- doloiny” lub 30 kropli „Solarenu”. Można też pomasować brzuch według wskazań masażu Shiatsu.

– Zalecam codzienne polewanie zimną wodą całych nóg, lub całego ciała (po „zaprzyjaźnieniu” się z zimną wodą) 1 jdo 1,5 minuty, a później szczotkowanie całego ciała od obwodu do serca (co pobudza krążenie obwodowe, podwyższa ciśnienie i powoduje napływ energii.) Taki masaż zapobiega też skłonnościom do infekcji. Wieczorem nieocenione korzyści zdrowotne daje stosowanie akupresury stóp: najpierw na wałku drewnianym masujemy strefy refleksyjne, znajdujące się na podeszwach stóp – natomiast palce, grzbiety oraz boki stóp masujemy ręcznie. (Można wtedy poprosić o pomoc drugą osobę). Masowanie stóp powoduje przekrwienie i lepsze utlenianie krwi we wszystkich narządach wewnętrznych, ułatwia także szybsze odtrucie i wydalenie toksyn poprzez nerki, płuca i skórę. Przeciwdziała też obrzękom i zastojom płynów w tkankach, zwłaszcza w kończynach dolnych.

– Stosowanie produktów pszczelich, np. propolisu, przeciwdziała zakażeniom wirusowym. Podobnie działa zjedzenie na noc 2-3 ząbków czosnku.

Ludziom osłabionym, źle przyswajającym produkty spożywcze, zalecam używanie zmielonego pszczelego pyłku kwiatowego. Mieszamy 10 dag pyłku ze szklanką miodu i ssiemy 3-4 łyżeczki, co poprawia zarówno umysł jak i ogólną sprawność fizyczną. Podobnie działa mleczko pszczele.

– Bardzo korzystne dla zdrowia są wszelkie wycieczki piesze, jazda rowerem, przebywanie i praca na działce. Słowem – wypoczynek na łonie przyrody.

– Ważne jest pozytywne myślenie, nie zamartwianie się na zapas sprawami, na które nie mamy wpływu. Zresztą, według znanego powiedzenia: „nieszczęścia przychodzą parami, ale odchodzą na szczęście trójkami”. Szczególnie w starszym wieku korzystne jest obcowanie z dziećmi lub osobami pogodnego usposobienia.

– Żywienie powinno być dopasowane do każdego człowieka, do jego wydolności krążenia, nerek, wątroby, wydolności przewodu pokarmowego, wieku, trybu życia i zajęć. Należy używać przyprawy powszechnie występujące. Oczywiście, w różny sposób powinniśmy doradzać jak dana osoba ma sobie uzupełnić niedobory mikroelementów: np. magnezu, cynku, krzemu, siarki i witamin – najlepiej w sposób naturalny. Bardzo korzystne jest popijanie 2 razy dziennie octu jabłkowego – kilka łyżeczek w szklance przegotowanej wody z dodatkiem miodu.

Comments are closed.